Kövesse Facebook oldalunkat!

Az elmúlt napok és hetek fejleményeire egyikünk sem lehetett felkészülve. Minden jel arra mutat, hogy a hétköznapjaink mellett a gazdaság is gyökeresen átalakul, és messze még a folyamat vége. Az már most látszik, hogy az internetes kereskedelem hatalmas növekedésnek indult.

A koronavírus hazai megjelenése óta nálunk is beindultak a számos országban megfigyelhető folyamatok: komplett gazdasági szektorok kerültek válsághelyzetbe, így a turizmus és a vendéglátás is. Arról azonban egyelőre kevesebb szó esik, kiknek hozott fellendülést a vírus megjelenése.

A tavaly ilyenkori adatokhoz képest közel egyötödével nőtt az online vásárlási kedv. Jól jártak azok, akik azonnal reagáltak a kialakult helyzetre, és készletükbe emelték az ilyenkor legjobban fogyó cikkeket.

– számol be róla Kóczán Tamás, az UNAS tulajdonosa, amely cég webshop motorját jelenleg a hazai webáruházak 20 százaléka használja.

Hogy mely termékek a legkelendőbbek? Nos, a táskák, ruhaneműk és az utazási cikkek például nincsenek ezek közt, sok áruházban feleannyit vásárolunk belőlük, mint tavaly ilyenkor. Nagyon népszerűek viszont a laptopok és webkamerák, hiszen a cégek jelentős része váltott home office-ra – hangsúlyozza a szakember.

Egy további érdekesség, hogy van olyan webáruház, ahol a héten például pelenkából közel hatszor annyit rendeltek, mint megelőző hónapban ugyanekkor, ami szintén jól bemutatja, mennyire megváltoztak a vásárlási szokások.

– teszi hozzá Kóczán Tamás.

A karácsonyi forgalom többszöröse?

Sokan most a karácsonyi forgalmukat jelentősen meghaladó rendelésszámot bonyolítanak az online piacon. Ennek következtében a egyes kiszállítócégek és futárszolgálatok is néha alig bírják kapacitással ezeket a napokat.

– számolt be róla Pál Zoltán Gábor, a több száz webshop-tulajdonossal dolgozó ALH Consulting Kft. tulajdonosa.

A szakértő arról számolt be, hogy a nem várt hatalmas forgalomnövekedéstől jelentős terhelés alatt vannak az ételgyártással foglalkozó cégek, sőt méginkább az olyanok, melyek saját webáruházban értékesítik a maguk által gyártott termékeiket, ezért késések várhatóak a gyártásban és a kiszolgálásban is. Hasonló a helyzet az ételt házhozszállító cégeknél, akik megrendelései rendkívüli mértékben pörögtek fel a jelenlegi időszakban.

Tisztítószereken (is) kaszálnak a webshopok

Egészen új piaci szereplők előtt is utat nyitott a koronavírus, hiszen naponta nyílnak fertőtlenítő- és tisztítószerekkel foglalkozó webáruházak is, köztük autós tisztítószerekkel is. Sokan jelentős árréssel kínálják ezeket a termékeket, amelyekre most óriási kereslet mutatkozik.

Egy ügyfelünknek a Google top helyezésein például csak a szájmaszk szó napi 8-10 ezer látogatót hoz, és ki is tudják szolgálni a felmerülő igényeket.

– mondja Pál Zoltán Gábor.

A legtöbb áruház ezen felül pozitív tapasztalatokról számol be a home office terén, és óriási előnyt élveznek a piacon azok is, akiknél a munkafolyamatok egy része, akárcsak az ALH Consultingnál, eleve automatizáltan működik.

Nyitókép: Pexels.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...