Több mint 3 millió gumiabroncsot értékesítettek tavaly Magyarországon, az elért eredmény rekordnak számít – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke pénteken az M1 aktuális csatornán.
Minden gumiabroncs-kategóriában jelentős volt a növekedés
- A motorkerékpár abroncsok eladása 5 százalékkal, a személygépkocsikra való gumik értékesítése pedig 9 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
- A nehézgépjárművek szegmensében az egy évvel korábbihoz képest a teherautó és autóbusz gumikból 21 százalékkal több, a földmunkagépekre való gumiabroncsokból 25 százalékkal több, a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12 százalékkal több fogyott.
Egyre több négy évszakos gumit vesznek
A gumiabroncsok évszak szerinti bontásánál kiemelte, hogy a négy évszakos abroncsok eladása jelentősen, 48 százalékkal nőtt, a szegmens részesedése pedig már lefedi a teljes magyarországi gumiabroncspiac 3,5 százalékát.
Hunyadi Szabolcs azonban arra is felhívta a figyelmet – pont az elmúlt időszakban tapasztalt havas, jeges útviszonyok miatt -, hogy
a négy évszakos gumiabroncsok nem tudnak olyan fékutat biztosítani, mint a speciálisan a téli időjárásra fejlesztett téli abroncsok.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
![](https://biztositomagazin.hu/wp-content/uploads/2020/12/BMAG_banner2.png)
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN