Forrás: varga Mihály Facebook
Kövesse Facebook oldalunkat!

A pénzügyi tudatosság növelése nemzetgazdasági érdek, a lakosság pénzügyi döntései végső soron kihatnak a gazdaság növekedésére, stabilitására – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tárca Okosan a pénzzel! című konferenciáján hétfőn, Budapesten.

Varga Mihály megállapította: a válság kevésbé negatívan érintette volna az országot, ha a magyar lakosság 2008 előtt pénzügyileg tudatosabb, és a fogyasztóvédelem hatékonyabban működik.

A pénzügyi ismeretek hiánya rossz döntésekhez vezet – hívta fel a figyelmet a miniszter, aki arra is kitért, fontos lenne, hogy a háztartások készítsenek költségvetési tervet, jobban törődjenek a megtakarításaikkal, illetve hosszú távú céljaik is legyenek.

Hét évre szóló stratégia

A lakosság pénzügyi tudatosságának fejlesztésére a minisztérium hét évre szóló stratégiát dolgozott ki – idézte fel Varga Mihály. A kormány által decemberben elfogadott stratégia célja ösztönözni a lakosságot felelős döntésekre, csökkenteni a tájékozatlanságból eredő bizonytalanságot, mérsékelni a készpénzhasználatot, illetve javítani nemzetközi összevetésben az ország pozícióját a lakosság pénzügyeinek a kezelésében – tette hozzá.

Ez is érdekelheti: 

A lakosság egyhatodának nincs kapcsolata a pénzügyi intézménykekel

Magyarországon az emberek 17 százalékának semmilyen kapcsolata nincs pénzügyi intézménnyel, miközben Svédországban ez az arány 0,5 százalék – mutatott rá a tárcavezető.

A miniszter kifejtette: a pénzügyi szolgáltatóknak is az az érdekük, hogy az emberek okos döntéseket hoznak, ha ugyanis nőnek a magánszektor megtakarításai, javul a hitelezési képesség is.

Fotó: Varga Mihály Facebook oldala

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...