Az NN csoport 305 millió euró működési eredményt ért el 2016 első negyedévében, az egy évvel korábbi 304 millió eurót szinte megismételve. Az eredményt növelte a hollandiai életbiztosító és az NN Bank javuló teljesítménye, de rontotta a hollandiai nem-élet üzletág, az európai leányvállalatok, és a vagyonkezelési üzletág alacsonyabb eredménye, közölte csütörtökön az NN Biztosító Zrt. az MTI-vel.
Az adózott eredmény 270 millió eurót ért el, ami 43,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 485 milliótól. A tavalyi első negyedévi nettó eredmény egyszeri tételként tartalmazta egy befektetés tőkenyereségét is, míg az idei első negyedév eredményét rontotta a japán VA Closed Block vesztesége.
Az első negyedévben a csoport 11 millió euró költségcsökkentést hajtott végre Hollandiában, és ennek nyomán a költségek 792 millió euróra mérséklődtek. Eközben a csoport tőke ereje tovább nőtt: a Szolvencia II szerinti tőkemegfelelési mutató a 2015 végi 239 százalékról az első negyedév végére 241 százalékra emelkedett.
A holding vállalat likvid tőkéje 2,1 milliárd euróra nőtt az első negyedévben, ami már tartalmazza a leányvállalatoktól származó 390 millió euró osztalékot is, és amit részben ellensúlyoz a 250 millió euró értékű részvényvisszavásárlás. Az NN Csoport június elsejétől elindítja 12 hónapos, 500 millió euró értékű részvény-visszavásárlási programját is.
Lard Friese vezérigazgató a csoport működési eredményét értékelve kiemelte: a Netherlands Life életbiztosító kedvezőbb eredményeket tett közzé, az NN Banknál pedig a jelzáloghitelezés és a betétállomány folyamatos növekedése mellett emelkedett az eredmény. A nemzetközi üzletágak díj- és jutalékbevétele folyamatosan nő, amit azonban ellensúlyozott az alacsony kamatkörnyezet és a részvénypiac esése.
Az ING Csoport áprilisban értékesítette az NN-ben meglévő maradék részesedését, így az NN Csoport teljesen függetlenné vált – tette hozzá a közlemény.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.