Az Allianz által nemrég publikált “A mesterséges intelligencia térnyerése: kilátások és újonnan felmerülő kockázatok” című jelentésről szóló cikksorozat harmadik részében azt nézzük meg, hogy konkrétan hol és mire is lehet használni a mesterséges intelligenciát egy biztosítónál.

Korábban már írtunk arról, hogy az Allianz öt lényeges területet határozott meg, ahol számítani lehet a mesterséges intelligencia fokozott megjelenésére, erről itt olvashat bővebben. A cikksorozat legelső részében pedig az új felelősségi helyzetekkel és kockázatokkal foglalkoztunk. 

A biztosítók elsők között vezetik majd be a mesterséges intelligenciát

A biztosítási piac szereplői korán bevezették a „gépi tanulást”, mivel nagy mennyiségű adatot kell kezelniük, és sok ismétlődő folyamatot alkalmaznak.

Hatalmas lehetőség rejlik a mesterséges intelligenciában, felhasználásával ugyanis tökéletesíthetjük a biztosítási értékteremtést. Kezdetben a biztosítási folyamatok automatizálásával nyújt segítséget, hogy ezáltal jobban ki tudjuk szolgálni ügyfeleink igényeit. Felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a biztosítási kötvények kiállítását a kárigények feldolgozását”

– mondta Michael Bruch.

Ez is érdekelheti:




Hatékonyabb adatelemzés, új biztosítási megoldások, kiberkockázatok feltárása és non-stop kiszolgálás a várható előnyök között

A mesterséges intelligencia az adatelemzés hatékonyabbá tételével sokkal világosabb képet alkot a biztosítók és ügyfeleik számára az őket érintő kockázatokról, így e kockázatok eredményesebben csökkenthetők, egyúttal pedig új biztosítási megoldások is kidolgozhatók.

  • A mesterséges intelligencia alapú elemzés révén a vállalatok például alaposabban kiismerhetik a kiberkockázatokat, és fokozhatják a biztonságot.
  • Ez a technológia ugyanakkor a biztosítóknak is segítséget jelenthet a kiberbiztonsági kitettség felhalmozódásának felismerésében.
  • Végezetül pedig az mesterséges intelligencia azt is megváltoztatja, ahogy a biztosítók az ügyfelekkel kommunikálnak: akár non-stop kiszolgálást is lehetővé tesz.

Ez is érdekelheti:

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...