Kövesse Facebook oldalunkat!

A Mercedes-Benz modellkínálata az idén tovább bővül a személyautó és a teherjármű szegmensben egyaránt, ami akár növekedést is megalapozhat az idei év értékesítésében, miközben a teljes magyarországi újautópiacon ismét csökkenésre számítanak a piaci szereplők – hangzott el a Mercedes-Benz Hungária Kft. sajtótájékoztatóján szerdán, Budapesten.

Tavaly Magyarországon 5516 új Mercedes személyautót helyeztek forgalomba a márkakereskedők, ennek 16-17 százaléka volt Kecskeméten gyártott jármű. Az értékesítés 1 százalékkal bővült 2021-hez képest. Ezzel a márka továbbra is vezeti a prémium szegmenst Magyarországon, amelyben részesedése eléri a 30 százalékot.

Hesz Tamás értékesítési igazgató elmondta: a márka eladásaiban hagyományosan magas a dízelüzemű járművek aránya, eléri a 37 százalékot. Tavaly az elektromos autók aránya 8 százalékot, a plug-in-hibrid modelleké 22 százalékot ért el, a zöld járművek 30 százalékos arányával nemcsak a prémium szegmensben, hanem a teljes piacon is kiemelkedően teljesített a márka – jegyezte meg.

Tájékoztatása szerint a termékoffenzíva az idén folytatódik, a márka nemcsak frissített változatokkal, hanem új típusokkal is megjelenik az év során. Sokat várnak az elektromos és plug-in-hibrid modellektől, ezek értékesítése enyhén bővülhet az idén is.

Haszonjárműből tavaly 1458-at adott el Magyarországon a Mercedes, ebben a szegmensben a növekedés 46 százalékos volt az előző évhez képest. Az értékesítés 11,8 százaléka tisztán elektromos jármű volt, ez az arány európai szinten is átlag feletti – hangzott el.

Kamionból 785-öt adtak el tavaly, a növekedés meghaladta a 30 százalékot.
A haszonjármű szegmensben a gyártó stratégiájának része a következő időszakban a zöld átállás mellett a prémium haszonjárművek kínálatának növelése.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...