Kövesse Facebook oldalunkat!

Pörgősen telt az elmúlt két esztendő a biztosítási társaságok informatikai részlegeinél, számos komoly fejlesztést hajtottak végre, vagy épp fejeztek be ebben az időszakban. Valami elindult – ez teljesen nyilvánvaló, egyre több új megoldás látott napvilágot és a biztosítási szakma elkezdte ledolgozni a hátárnyát a többi iparághoz képest. A szakma felismerte, hogy olyan termékeket kell ajánlani az ügyfeleknek, amelyek a személyes igényeikhez igazodnak. Emellett hozzáadott értékeket kell biztosítani már a vásárlás pillanatában is, a szolgáltatóknak ehhez felül kell teljesíteniük saját magukat – vélekednek a biztosítási „core rendszerek” fejlesztésével foglakozó német MSG konszern szakértői. A cég egyébként idén nyitotta meg irodáját Budapesten, annak érdekében, hogy a magyar piacon működő biztosító társaságok digitalizációs igényeit még jobban ki tudják majd szolgálni.

Felzárkózhat a biztosítási szektor digitalizáció terén

Komoly hatással volt a járványhelyzet az elmúlt két évben a nagyvállalati – ezen belül pedig a biztosító társaságok – digitalizációs projektjeire. Jelenleg senki sem számít arra, hogy 2022-ben a digitalizációs kedv lankadna vagy netán megállna az iparágban; a szereplők inkább a sebesség további növekedésére számítanak.

Valljuk be, nem is jön rosszul a sebességnövekedés a biztosító társaságoknak, hiszen más iparágakban tevékenykedő cégek már fényévekkel előrébb járnak ezen a területen.

– húzzák alá az MSG szakértői.

Az olyan nagy cégek, mint az Amazon vagy a Google már a járvány előtt sokkal közelebb voltak az ügyfeleikhez, mint ma a biztosítók. Természetesen ezek le is aratják a babérokat annak rendje és módja szerint, mivel jobban tudnak profitálni a digitalizáció kedvező hatásaiból. A digitalizáció azonban egyszerre kihívás, és lehetőség is a biztosítóknak. Ha azt nézzük, hogy a Tesla megcsinálta a saját biztosító társaságát, és az Amazon is ezen gondolkodik, akkor kihívás; viszont, ha a digitális kockázatokat – adatlopásokat, hackelési kísérleteket stb. – nézzük, akkor számtalan új lehetőséget is láthatunk – vélekednek az MSG szakértői. 

KORÁBBAN ÍRTUK

Insurtech: Milyen az “új normális”? – Kövesd online az INSCOM 2021 biztosítási konferenciát!

A biztosítók az ágazat új normalitásáról cserélnek véleményt az inscom 2021 konferencián, amelyet az msg Group szeptember 20-án és 21-én immár tizedik alkalommal - de a járvány miatt első ízben hibrid eseményként - rendez meg a Hilton Munich Park Hotelben és ONILINE felületen is.

Előre törnek a különféle digitális üzleti modellek

A világ folyamatosan változik, jelenleg a digitális érában vagyunk, ahol adatvezérelt, technológiavezérelt, de leginkbb vállalatvezérelt üzleti modelleket láthatunk. A tapasztaltok azt mutatják, hogy míg a biztosító társaságok IT büdzséjük jó kétharmadát rendszereik fenntartására fordítják, fejlesztésre csak a magmaradó egyharmad részt tudják felhasználni. Rengeteg erőforrást kell fordítani a szabályozóknak való megfelelésre is, pusztán a sebesség vagy a használhatóság pedig már kevésbé lényeges:

Sokkal fontosabb a holisztikus, végponttól-végpontig szóló megoldásokban való gondolkodás, amennyiben informatikai rendszerek fejlesztéséről van szó.

– hangsúlyozzák az MSG szakemberei.

Hiába tetszik az ügyfeleknek egy egy frontend, ha az adatok feldolgozása a háttérben nem megfelelő, a vágyott ügyfélélmény így nem lesz százszázalékos. Ez megfordítva is igaz, hiába nagyszerű az adatfeldolgozás a backoffice-ban, ha nem jó az ügyfélkezelés, ugyancsak nem kapunk teljes értékű ügyfélélményt. Mindezt nagyon lényeges szem előtt tartani az informatikai rendszerfejlesztő cégeknek, hiszen ők eddig jobbára B2B kapcsolatban keretében üzleteltek a biztosító társaságokkal, mint ügyfelekkel. Az új üzleti modellek viszont inkább B2B2C jellegűek, azaz az „ügyfél” által megrendelet rendszerek felhasználói az „ügyfelek ügyfelei” lesznek; az IT fejlesztések során egyre több hangsúly terelődik erre az új aspektusra.

A tudatos és jól tájékozott ügyfelek egyre komolyabb elvárásokkal rendelkeznek

Az ügyfelek elvárásai sokat változtak, fejlődtek; napjainkban a vásárlók összehasonlítanak, olvasnak és persze írnak is értékeléseket, információkat gyűjtenek a közösségi médiában és az interneten mielőtt meghoznak egy vásárlási döntést. Felkészültek, tudnak szinte mindet, el kell tehát őket kápráztatni, hogy a „wow élményben” legyen részük. A feladat tehát adott a biztosító társaságok számára (is):

Olyan termékeket kell ajánlani az ügyfeleknek, amelyek a személyes igényeinek megfelelnek, illetve hozzáadott értékeket kell biztostani már a vásárlás pillanatában; szolgáltatók ehhez felül kell teljesíteniük saját magukat.

– mutatnak rá az MSG szakértői.

Nemrég például a Zürich Biztosító és a Vodafone megállapodott, hogy a Vodafone ügyfelek számára a Zürich egy utazásra szóló poggyászbiztosítást nyújt, amit a mobiltelefonról lehet megkötni egy kattintással. Ez az új utasbiztosítási forma a család minden tagjának a poggyászára érvényes. Az ajánlati SMS kézhezvételét követően a biztosítási fedezet rugalmasan köthető maximum 14 napos utazási időtartamig és visszamenőleg is. A nyaralás után a poggyászbiztosítás automatikusan megszűnik. A napi 1,99 eurós biztosítási díj pedig a szokásos havi mobiltelefon-számlával érkezik.

A digitalizáció páratlan lehetőséget kínál a szolgáltatások perszonalizálására

Míg az ügyfelek igényei közötti differenciálás régebben termék alapú volt – azaz a tanácsadó végig ment a különféle termékeken és kiválasztotta, hogy melyik lehet az ügyfél számára a megfelelő – a jövőben sokkal inkább a látható digitális szolgáltatások lesznek azok, amelyek alapján az ügyfél differenciálni tud majd. A digitális szolgáltatások tehát adott ügyfél életére jellemző speciális problémákra fognak majd személyre szabott megoldásokat kínálni.

Változatos lehetőséget kínálnak a felhő alapú rendszerek

A felhő alapú rendszerek manapság nagyon fontos befektetési területe a biztosító társaságoknak, talán sokkal fontosabb, mint a mesterséges intelligencia, vagy épp a robotizáció. Itt nem csak technológiai kérdésekről van szó, hanem számos más lehelőségről is, amit érdemes fontolóra venni. Azt persze látni kell, hogy a felhő alapú rendszerek estében számos kihívás is adódik a biztosító társaságok számára, pl. az adat- és információbiztonság, illetve a szabályozói megfelelés területén. Mindezek ellenére a felhő egyre népszerűbb, a biztosítók pedig temérdek pénzt fektetnek bele, hogy a meglévő üzleti modelljeiket felhő alapú rendszerekbe költöztessék. Teszik mindezt annak érdekénben, hogy moduláris termékajánlatokat, vagy diszruptív üzleti modelleket hozhassanak létre; támaszkodva a felhő által kínált robosztus rendszerekre, riportingra és analitikára, illetve egyéb innovatív szolgáltatásokra.

Tíz év múlva egy fiatal szoftvermérnök nem is fogja érteni, hogy miért kellene olyan alkalmazást fejleszteni, ami nem használja kis a felhőszolgáltatások által nyújtott páratlan lehetőségeket.

– gondolják az MSG szakértői.

Az MSG egyébként számos olyan szolgáltatást fejlesztett ki már eddig is, amelyek megvalósítása csak a felhő alapú rendszerekben lehetséges. A jövő tehát biztosan digitális, egyre több ismert eszköz – chatbotok, IoT, hangazonosító rendszerek stb. – jelenik majd meg, vagy már meg is jelent a biztosítási iparágban. Az individualizált vásárlási élmény képes megadni a „wow élményt” azonban e mögött komplex ügyfélutak vannak, amihez nélkülözhetetlen a flexibilitás, a skálázhatóság és az agilis szemlélet.

Az msg Plaut Hungary-ról

Az msg Plaut Hungary Kftaz osztrák msg Plaut Austria GmbH leányvállalata, egy termékalapú tanácsadó vállalat. A cég a vállalatirányítási rendszerek bevezetésére, üzemeltetésére és a kapcsolódó stratégiai tanácsadói feladatokra szakosodott, mely során az ügyfeleket intelligens, fenntartható, hozzáadott értékkel bíró és iparág specifikus IT-megoldásokkal segítik

A digitális ökoszisztémák dinamikus világának úttörőjeként szolgáltatások széles skálájával támogatják az ügyfeleket Magyarországon, valamint csoport szinten Kelet- Közép-Európában és a FÁK-országokban. Ide tartozik az SAP és Microsoft tanácsadás, egyedi szoftver fejlesztés, teszt- és minőségmenedzsment, felhő alapú transzformáció, digitális platformok és üzleti intelligencia alkalmazása.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...