Kövesse Facebook oldalunkat!

A CIB Lízing szakértői az idei évben is dinamikus növekedést várnak a hazai lízingpiacon, amiben ezúttal is jelentős szerep juthat a támogatott konstrukcióknak. 2022-ben a pénzügyi szolgáltató több mint egyharmadával növelte új kihelyezéseit: ezzel minden fontosabb eszközosztályban jelentősen bővült a részesedése, miközben előrelépett a piaci rangsorban is.

Ismét sikeres évet zárt a hazai lízingpiac: a Magyar Lízingszövetség adatai szerint az új szerződések összege elérte a 859 milliárd forintot 2022-ben, ami dinamikus, 18 százalékos bővülést tükröz az előző évhez képest. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy a megkötött szerződések száma 14 százalékkal csökkent a szervezet tagjainál, vagyis a finanszírozott összeg emelkedésében szerepet játszott az eszközök árának jelentős növekedése is. A lízingpiac növekedését a lízingszövetség adatai szerint ezúttal is a vállalati – azon belül is a kis- és középvállalkozói – szektor fűtötte elsősorban, miközben a támogatott konstrukciók súlya is jelentős a finanszírozáson belül.*

A CIB Lízing a teljes piachoz mérten is figyelemre méltó eredményeket ért el tavaly: a pénzügyi szolgáltató 35 százalékkal növelte új kihelyezéseit 2022-ben, ami jóval túlszárnyalja a 18 százalékos piaci átlagot*.

Az utóbbi tíz év legerősebb kihelyezési teljesítményét ráadásul kizárólag organikus növekedéssel, kiugró egyedi ügyletek nélkül érte el.

A kihelyezések átlag feletti emelkedésének köszönhetően a CIB Lízing piaci részesedése minden jelentősebb területen érezhetően nőtt 2021-hez képest.

  • Így például a teljes piacon mért részesedése az utolsó negyedévre 6,3 százalékra ugrott az egy évvel korábbi 4,7 százalékról.
  • Látványos, bő másfél százalékpontos ugrást sikerült elérni az autófinanszírozásban is, ahol az új szerződések összegének már több mint 5 százalékát mondhatta magáénak a CIB Lízing.
  • Mindezek nyomán a társaság 2021-hez képest egy helyet javítva az ötödik pozícióba lépett előre a szolgáltatói rangsorban úgy, hogy már messze megelőz nagy, a lízingpiacon aktív, banki hátterű szereplőket is.

A CIB Lízing nagyon jól teljesített tavaly, az utóbbi hét év legmagasabb éves piaci részesedését elérve ezzel. Az eredmények kapcsán ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a társaságnál elért bővülés az elmúlt évek hosszú távú, tudatos építkezésének eredménye, hiszen fokozatosan és folyamatosan növelni tudtuk súlyunkat a hazai piacon.

– nyilatkozta Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója. Azt is hozzátette: a retail autófinanszírozásban az ügyleteknek már csak nagyjából az ötöde érkezik a márkakereskedői csatornán keresztül, tehát a szerződések hozzávetőleg 80 százalékát a munkatársak közvetlenül kötötték, közvetítők, ügynökök bevonása nélkül. A flottapiacon pedig közel a kétszeresére növelte a kihelyezései volumenét a társaság, ami elsősorban a kedvező keresztértékesítési lehetőségeknek köszönhető.

Az pedig, hogy a truck szegmensben, a mezőgazdasági és egyéb gépeknél szintén jelentősen javítottuk pozícióinkat, azt bizonyítja, hogy a CIB Csoport a hazai vállalkozások elkötelezett és megbízható partnere.

– fogalmazott a vezérigazgató.

Az idei év kapcsán a CIB Lízing arra számít, hogy folytatódik az elmúlt esztendőkre jellemző tudatos építkezés, a piaci pozíciók további erősítése mellett.

Továbbra is meghatározó szerep jut majd a támogatott konstrukcióknak – így a most elindult Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram egyes termékeinek is –, amelyek érdemi kamatelőnyt biztosítanak a piaci kamatozású lízingkonstrukciókhoz képest.

– tette hozzá Fekete Csaba.

*https://lizingszovetseg.hu/elemzesek

Nyitókép: CIB Bank.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...