Kövesse Facebook oldalunkat!

Megtalálta álmai új otthonát, rendelkezésre áll az önerő és már a megfelelő hitelkonstrukciót is kiválasztotta a fizetéshez? Ilyenkor sokan fellélegeznek, hogy a nehezén már túl vannak, ám van még pár sarkalatos pontja az ingatlanvásárlásnak. A folyamat következő lépcsője is például ilyen: az értékbecslés.

Hirdetés (x)

Mi is ennek a célja? Az, hogy a választott bank meg tudja állapítani a lakáshitel fedezetéül bevont ingatlan forgalmi értékét, és ezzel biztosítékot kapjon az ügyfél hitelképességéről. Gyakran előfordul azonban, hogy az értékbecslést nem sikerül elsőre megfelelően kivitelezni, ezért ismételni szükséges, ami plusz költséget, valamint csúszást idéz elő a kölcsön jóváhagyása, folyósítása során.

Hogyan épül fel az értékbecslési folyamat?

1. Az értékbecslés írásos megrendelése a kiválasztott pénzintézetnél – Ez a dokumentum általában egy egyszerű megrendelő az ügyfél (vevő) és a megvásárolni kívánt ingatlan adataival, valamint az ingatlant bemutató személy nevével és elérhetőségével, ugyanakkor van olyan bank, amely konkrét árat is tartalmazó, aláírt vételi szándéknyilatkozatot is kér a folyamat elindításához.

2. Az értékbecslőpartner megbízása – A vevő nevében a bank bízza meg saját együttműködő partnerét – mint például a Duna House Ingatlan Értékbecslő Kft. – a felmérésre. Természetesen az ügyfél felkérhet emellett egy független értékbecslőt is, ám annak eredménye csak összehasonlítási alapot adhat, a banki követelményeket nem minden esetben tudja kielégíteni, így nem is fogadják el igazolásként a hitelfolyósításhoz.

3. Időpontegyeztetés – Az értékbecslőpartner rövid határidőn belül, jellemzően a megbízástól számított 24-72 órán belül jelentkezik a megrendelőn megadott kontaktnál, aki a megbeszélt időpontban be tudja engedni a szakembert az ingatlanba.

4. Helyszíni felmérés – Nincs határidőhöz kötve, milyen időintervallumon belül kell megtörténnie.

5. Értékbecslési eredmény elkészítése – Az értékbecslő általában 3-7 nap alatt elkészíti a dokumentációt a szemléről – feltéve, ha nincs az értékbecslésben hiba –, amelynek eredményéről a banki tanácsadó értesíti az ügyfelet.

6. Eredmény átadása – Az értékbecslő a dokumentációt csak a számla kiegyenlítése után küldi el a banknak, amelynek 30-40 ezer forintos díját az ügyfél állja, de visszakapja azt pozitív hitelbírálat esetén. Minden újabb felmérés plusz költséggel jár. Így például, ha valaki újépítésű ingatlant vásárol, és becsléskor még nem állapítható meg a 100%-os készültségi fok, akkor folyósítás előtt szükséges egy újabb szemle, ami visszaigazolja a teljes készültséget, ám ennek díja már csak 10-20 ezer Ft közötti.

7. Döntés – Egyes hiteltípusokat 15 munkanapon belül elbírál a bank.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...