Szabadság tér déli sarkán álló Bank Center irodakomplexum gránittal burkolt homlokzatán megcsillannak a kora délutáni nap aranyló sugarai. Miközben az utcán tombol az augusztusi hőség az árkádok alatt két országúti fenevad hűsöl békésen. A Ferrari magyarországi hivatalos márkaképviseletének bemutatótermében vagyunk. Az exkluzív luxusautók piacán sosincs nagy tolongás, pont elég az a néhány vásárló, aki ha besétál, akkor komolyan gondolja, hogy kitesz két-háromszázezer eurót egy paripáért. A Biztosító Magazin Csányi Róberttel, a Ferrari Magyarország marketing vezetőjével beszélgetett.

1A 40-45 éves vállalkozó, aki megérett a Ferrarira

Ferrari GTC4Lusso | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Mikor nyílt meg Magyarországon a hivatalos Ferrari márkakereskedés?

A Ferrari márkakereskedést közel tizenöt éve – még 2004-ben alapították – európai szinten a közepes méretű dealerek közé tartozunk, mivel évente nagyjából 30-35 darab új Ferrarit tudunk eladni Magyarországon. A Bank Centerben lévő bemutatótermünket 2012-ben nyitottunk meg – az országban jelenleg mi vagyunk az egyetlen hivatalos márkaképviselet. Az idénre tervezett 34 új autó eladását úgy néz ki tudjuk tartani. Használtautókkal is foglalkozunk, az éves terv ezen a piacon körülbelül 20 autó eladása. Az országban nagyjából kétszáz Ferrari található, sokukhoz volt közünk valamilyen formában.

Ez is érdekelheti

Kik vásárolnak Magyarországon manapság Ferrarit?

Az ügyfeleink nagy része magyar állampolgár: 80 százalékban hazai vásárlóink vannak, míg 20 százalékban külföldre – főleg Szlovákiába – adunk el kocsikat. A vevők alapvetően jól szituált sikeres vállalkozók, akik mögött olyan cégek állnak, amelyek lehetővé teszik, hogy egy Ferrarit meg tudjanak vásárolni maguknak. Ez ma idehaza – és egész Kelet-Európában – nagyjából a 40-45 közötti korosztályt jelenti, ami átlag tíz-tizenöt évvel fiatalabb, mint Nyugat-Európában: a vevők arrafelé már jobbára az 50-es, sőt 60-as éveiket tapossák. Amíg idehaza kommunizmus volt, nem lehetett Ferrarikat vásárolni, most nőtt fel az a generáció, amelyik ezt már megteheti.

Ferrari 488 Spider | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Melyik mostanában a legnépszerűbb Ferrari modell?

A Ferrari jelenleg ötféle modellt gyárt: a GTC4Lusso-t, a 488-at, a Portofino-t, a 812 Superfast-ot és a La Ferrari-t különböző kivitelekben – bár a La Ferrarira már nem tudunk új rendeléseket leadni. A modellek egy része úgynevezett gran turismo, a másik része pedig sportautó. Ebből az ötös palettából a Ferrari minden évben bemutat két új modellt. A modellciklusok kb. négy évig tartanak, facelift nincs, így négy év után általában cserélik az egész autót valami másra.

Magyarországon mindegyik típus népszerű, a V8-asokból – amik a motorpaletta alapját adják – többet adunk el, mint a V12-esekből, de utóbbiból kevesebbet is gyártanak. Ezen kívül időről-időre vannak limitált szériás modellek is. Az autókhoz három év teljes körű garanciát adunk, amit évenként lehet hosszabbítani – akár az autó tíz éves koráig.

Szoktak-e szakmai vagy egyéb más, például közösségi rendezvényeket szervezni a hazai Ferrari tulajdonosoknak?

A márkaképviselet által szervezett legismertebb esemény a Warm-Up Day, amit minden évben nyár elején tartunk a Hungaroringen. Ez gyakorlatilag egy nyílt nap a versenypályán, a Ferrari tulajdonosok ilyenkor végigautózhatnak a Hungaroringen – mi pedig biztosítjuk a cateringet és az egyéb szórakozási lehetőségeket. A saját szervezésű rendezvényeink mellett komoly közösségi élet kezd kialakulni Magyarországon, egy ideje ugyanis a hazai Ferrari tulajdonosoknak is van saját klubjuk, ami tőlünk ugyan független szervezet, de időről-időre együttműködünk velük.

Ferrari 488 Spider | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Számíthatunk-e valamikor hibrid vagy esetleg teljesen elektromos hajtású Ferrarikra?

A Ferrari erősen dolgozik a hibrid modellek fejlesztésén – ez nem titok. Valószínűleg idővel az összes modell le lesz cserélve majd valamilyen hibrid hajtásúra. A gran turismo modellek esetében még akár egy plug-in hibrid verziót is el tudok képzelni. Az elektromos hajtás a Ferrarik esetében inkább teljesítménynövelő célokat fog szolgálni. Egyszer biztos lesz majd teljesen elektromos Ferrari is, de a gyárban egyelőre a hibridekre fókuszálnak.

Olvasson tovább, mert következik a 2. rész, amiben a szerviz szolgáltatásokról lesz szó!

Vissza

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...