Színvonalasan kidolgozott javaslatok, újszerű kommunikációs módszerek és egyedi megközelítés jellemezte az MNB „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” című egyetemi ötletpályázatának idei pályaműveit. A jegybank az immár másodszor meghirdetett pályázat legjobb javaslatait beépíti a pénzügyi kultúra és tudatosság erősítését célzó fejlesztései közé is.
Izgalmas ötletek érkeztek a jegybanki páláyzatra
A tavalyi sikereket követően idén is színvonalas, a fiatal generációk újszerű, kreatív szemléletét tükröző pályamunkákkal zárult az MNB és több hazai vezető felsőoktatási intézmény közös hallgatói ötletpályázata. A pályázati témák közül idén a legtöbben a pénzügyileg sérülékeny csoportok elérésére és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel Kalkulátor népszerűsítésére dolgoztak ki javaslatot, de a kamatkockázat kezelésével kapcsolatosan is születtek izgalmas megközelítésű és szakmailag jól alátámasztott ötletek.
Online vloggerek és véleményvezérek népszerűsíthetik a pénzügyi tudatosságot
Az idei pályázatokat jól végiggondolt kommunikációs tervek és a változó médiahasználati szokásokat tükröző módszerek jellemezték. Számos diák például az online közösségi felületeken népszerű vloggerek és véleményvezérek közreműködésével látta a leghatékonyabbnak a pénzügyileg sérülékeny fiatal korosztály elérését.
A legjobb pályázatokat készítő hallgatók a Magyar Nemzeti Bankban tartott sajtónyilvános eseményen is bemutathatták javaslatukat.
A Budapesti Corvinus Egyetem részéről Vései Viktor, a Budapesti Gazdasági Egyetemről Dzsida Gergely, Huber Péter és Lengyel Sára Ágnes alkotta trió bizonyult a legjobbnak. A Miskolci Egyetem diákjai közül Szobota Péter, a kecskeméti Neumann János Egyetem részéről Csányi Dániel, Pöszmet Vivien és Zámbó József javaslata nyerte el leginkább a zsűri tetszését. A Szegedi Tudományegyetemen Köteles Dávid, Kuruczleki Éva és Rácz Tamás csapata, a győri Széchenyi István Egyetemen pedig Lerner Dorottya és Kasza Krisztián párosa győzedelmeskedett.
A nyertes pályázatok beépülhetnek az MNB fogyasztóvédelmi tevékenységébe
A 2017-ben útjára indított ötletpályázattal a jegybank kiemelt célja, hogy a fiatal generációt is bevonja a fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztésébe. Az MNB ezért idén is kiemelten vizsgálja, hogy mely hallgatói ötleteket tudja fogyasztóvédelmi tevékenységébe illeszteni.
Jövőre is lesz
A kiemelt hallgatói érdeklődésre és a színvonalas pályaművekre tekintettel az MNB jövőre is folytatni kívánja – akár további felsőoktatási intézmények részvételével is – sikeres fogyasztóvédelmi kezdeményezését.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.