Kövesse Facebook oldalunkat!

A Generali Csoport 2017-ben is kiválóan teljesített Közép- és Kelet-Európában. A működési eredmény 20 millió euróval – azaz közel 4,3%-kal – 481 millió euróra nőtt, ezzel túlszárnyalták az eredeti terveket. A kiemelkedő teljesítményt annak ellenére sikerült elérni, hogy 2017. utolsó negyedéve számos kedvezőtlen eseményt hozott. Az anyavállalat részvényeseinek rendelkezésére álló adózott eredmény 316 millió eurót tett ki, mely 15 millió euróval, vagyis 5%-kal meghaladja az előző évit.

 

Az összes díjelőírás 3 600 millió eurót tett ki (+1.3%), melynek 60%-a nem-életbiztosításokból, 40%-a pedig életbiztosításokból származott.

Nem-életbiztosítások: Növekedés minden ágazatban

  • Nem-élet ág bevétele 3,4%-kal 2 145 millió euróra nőtt. A növekedés motorjai elsősorban a cseh, magyar és szlovák gépjárműbiztosítási üzletágak voltak, ahol a biztosítók szorosabbra fűzték együttműködésüket a legnagyobb gépjármű-értékesítőkkel és lízingszolgáltatókkal.
  • A díjbevétel kedvező alakulásához hozzájárult a makrogazdasági helyzet és az újautó-piac jelentős bővülése is.
  • A nem-gépjárműbiztosítási üzletágak, így többek között a vagyonbiztosítás is sikeres időszakot zártak.

Javultak a biztosítástechnikai eredmények is: A Combined Ratio 1,7 százalékponttal 87,7%-ra csökkentet. A javulása elsősorban az alacsonyabb nettó károknak (-1,8 százalékpont) köszönhető. A korábbi hatékonyságnővelő intézkedéseknek hála a költséghányad is stabil maradt.

Életbiztosítások: Növekedés a unit-linked termékek piacán

  • Az életbiztosítási díjbevétel 1 454 millió eurót tett ki (-1,6%).
  • A hagyományos megtakarítási termékeknél tapasztalt 3,6%-os csökkenés az egyszeri díjas biztosításoknak köszönhető.
  • A csökkenést a befektetési egységhez kötött (unit-linked) életbiztosítások pozitív alakulása (+1,9%), illetve az egyszeri díjas termékek növekedése csak részben tudta ellensúlyozni.

A Generali CEE Holding vezérigazgatója, Luciano Cirinà így értékelte a számokat:

„Stabil fejlődésünk 2017-ben kiváló eredményekkel folytatódott. A térség egyik legnagyobb biztosítójaként megszilárdítottunk vezető pozíciónkat. Sikeresen megbirkóztunk, sőt felül is kerekedtünk számos olyan nehézségen, mely a piacainkat az utóbbi időszakban meghatározta.”




A négy legnagyobb piac termeli az eredmény majdnem 85%-át

Az értékesítési volumen tekintetében a legnagyobb közép- és kelet-európai piacoknak a cseh, a lengyel, a magyar és a szlovák piacok számítanak, az eredményének közel 85%-a innen származik.

Luciano Cirinà értékeli az eredményeket a Generali CEE Holding sajtótájékoztatóján, Ljubljanában. | Fotó: Generali
  • Csehország a Generali legjelentősebb pénzügyi piaca a régióban. Közép- és Kelet-Európát tekintve a Csoport értékesítési volumenének több mint 50%-át adja. 29,4%-os piaci részesedésével a Generali az ország második legnagyobb biztosító csoport..
  • Lengyelországban az elsődleges cél a vállalat nyereségességének javítása és az állomány egyensúlyának megteremtése. A stratégia következetes megvalósításával a Csoport sikeresen hajtotta végre az eltervezett fordulatot, és Combined Ratio mutatóját pozitív működési eredmény mellett 96,9%-ra javította.
  • Magyarországon 14,7%-os piaci részesedésével a Generali Csoport az ország vezető biztosítói közé tartozik; ezzel nem csak megszilárdította korábbi stabil helyzetét, de növekedett is mind az életbiztosítási, mind a nem-életbiztosítási üzletágakban. A nem-életbiztosítási szegmens 307 millió euró, míg az életbiztosítási üzlet stabil teljesítménnyel 145 millió eurós díjbevételt hozott.
  • Szlovákiában a Generali 9,4%-ra növelte piaci részesedését, amivel megőrizte harmadik helyét a piacon.



Régiós bővülés: Egyre nagyobb részesedés a csoport eredményeiből

2018. január 1-jén a Csoport régiós tevékenységének jelentős kibővítését jelentette be: a Generali Csoport új régiós felosztásának köszönhetően a Generali prágai központjához került a teljes osztrák piac, valamint az orosz piac is.

  • Az Ausztriát, Közép- és Kelet-Európát, illetve Oroszországot felölelő Régió által megtermelt 6 191 millió euró ma már közel 10%-át adja a teljes Generali Csoport díjvolumenének. 
  • A Régió a Csoport teljes működési eredményének közel 15%-át adja, ami 744 millió eurót jelent (+8,7%-os növekedés 2016-hoz képest).

 „A kibővített régiós tevékenység, illetve a szlovéniai és lengyelországi akvizíciók új lehetőségeket teremtenek a térség valamennyi vállalata és az általuk kiszolgált közel 15 millió ügyfél számára. Az ügyfeleink megváltozott viselkedése, a digitális eszközök térnyerése, a kommunikációra, a kapcsolattartásra gyakorolt hatásával megváltoztatja a biztosítási iparágat is. A digitalizáció tovább fog gyorsulni, nem utolsósorban a demográfiai fejlődés és a generációváltás eredményeképpen, de természetesen a gyorsuló technológiai fejlődés hatása is jelentős.”

– kommentálta az eredményeket Luciano Cirinà.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...