Kövesse Facebook oldalunkat!

Tavaly 6,95 százalékkal, 984,5 milliárd forintra nőtt a biztosítási piac díjbevétele – mondta Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke szerdán Budapesten, a szervezet sajtóbeszélgetésén.

A MABISZ adatai eltérnek a Magyar Nemzeti Bank adatsorától

Ennek oka, hogy a szövetség a tagság adatait együtt mutatja be, és a számsorai a nem szövetségi tag CIG Pannónia adatait is tartalmazzák, miközben az MNB statisztikája a fióktelepek teljesítményét nem rögzíti.

  • Az életbiztosítások díjbevétele 477,8 milliárd forintra rúgott.
  • Ezen belül az egyszeri díjas biztosításokból 177,4 milliárd forint díjbevételt értek el a biztosítók.

Mind a két szegmens nagyjából azonos módon, öt százalékkal nőtt

Életbiztosítások

Pandurics Anett jelezte: az életbiztosításokon belül a legdinamikusabban a nyugdíjbiztosítások bővültek, a díjbevétel 58,65 milliárd forintot ért el.

  • A nyugdíjbiztosítások döntő része folyamatos díjas, ebből az látszik, hogy a termékek túlnyomó hányada befektetéshez kötött (unit-linked) szerződés – közölte.
  • Az ezekből a termékekből származó bevétel 42 milliárd forintot tett ki.
  • A nyugdíjbiztosítások száma a 2016-os 196,2 ezerről 252 ezerre nőtt.

Nem életbiztosítások

A nem életbiztosítási díjbevétel 9 százalékkal bővült, 506,75 milliárd forintra emelkedett, ezen belül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjbevétel 150,8 milliárd forintot tett ki, ami 15 százalékos növekedés.

  • A díjakról az elnök elmondta: a díjak szintje napjainkra érte el a válság előtti mértéket.
  • A kárkifizetéseknél jelentős növekedést lehetett tapasztalni, a szervízdíjak és munkaerőköltségek, illetve a személyi sérüléses ügyekben, vagy a peres ítéletekben megítélt kártérítési összegek megnőttek – mondta.
  • Az utasbiztosítási díjbevétel 12,6 milliárd forint volt, ami 17 százalékos növekedés – fűzte hozzá.



Itt a BIBIX, a biztosítási bizalmi index

Stefkovics Ádám, a Századvég vezető kutatója jelezte: a Mabisz a Századvéggel közösen kidolgozta a biztosítási bizalmi indexet (bibix), ami a lakosság biztosítókba vetett bizalmát méri.

Az index értéke a 2018. májusi felméréskor 52,4 pontot mutatott egy százas skálán

Ez számottevő emelkedést jelez a 2015-ös, első felmérésben mért 44,6 ponthoz képest.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...