Tavaly 6,95 százalékkal, 984,5 milliárd forintra nőtt a biztosítási piac díjbevétele – mondta Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke szerdán Budapesten, a szervezet sajtóbeszélgetésén.
A MABISZ adatai eltérnek a Magyar Nemzeti Bank adatsorától
Ennek oka, hogy a szövetség a tagság adatait együtt mutatja be, és a számsorai a nem szövetségi tag CIG Pannónia adatait is tartalmazzák, miközben az MNB statisztikája a fióktelepek teljesítményét nem rögzíti.
- Az életbiztosítások díjbevétele 477,8 milliárd forintra rúgott.
- Ezen belül az egyszeri díjas biztosításokból 177,4 milliárd forint díjbevételt értek el a biztosítók.
Mind a két szegmens nagyjából azonos módon, öt százalékkal nőtt
Életbiztosítások
Pandurics Anett jelezte: az életbiztosításokon belül a legdinamikusabban a nyugdíjbiztosítások bővültek, a díjbevétel 58,65 milliárd forintot ért el.
- A nyugdíjbiztosítások döntő része folyamatos díjas, ebből az látszik, hogy a termékek túlnyomó hányada befektetéshez kötött (unit-linked) szerződés – közölte.
- Az ezekből a termékekből származó bevétel 42 milliárd forintot tett ki.
- A nyugdíjbiztosítások száma a 2016-os 196,2 ezerről 252 ezerre nőtt.
Nem életbiztosítások
A nem életbiztosítási díjbevétel 9 százalékkal bővült, 506,75 milliárd forintra emelkedett, ezen belül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjbevétel 150,8 milliárd forintot tett ki, ami 15 százalékos növekedés.
- A díjakról az elnök elmondta: a díjak szintje napjainkra érte el a válság előtti mértéket.
- A kárkifizetéseknél jelentős növekedést lehetett tapasztalni, a szervízdíjak és munkaerőköltségek, illetve a személyi sérüléses ügyekben, vagy a peres ítéletekben megítélt kártérítési összegek megnőttek – mondta.
- Az utasbiztosítási díjbevétel 12,6 milliárd forint volt, ami 17 százalékos növekedés – fűzte hozzá.
Itt a BIBIX, a biztosítási bizalmi index
Stefkovics Ádám, a Századvég vezető kutatója jelezte: a Mabisz a Századvéggel közösen kidolgozta a biztosítási bizalmi indexet (bibix), ami a lakosság biztosítókba vetett bizalmát méri.
Az index értéke a 2018. májusi felméréskor 52,4 pontot mutatott egy százas skálán
Ez számottevő emelkedést jelez a 2015-ös, első felmérésben mért 44,6 ponthoz képest.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.