A magánéletben keressük a boldogságot a szakmai sikerekkel szemben – mutat rá a CIB Bank reprezentatív kutatásában . A felmérés eredményei a hungarikumnak tartott pesszimizmusról alkotott képet is árnyalják.

Március 20-a az ENSZ közgyűlés határozata alapján a Boldogság Világnapja

A dokumentum szerint a „boldogság keresése az emberek alapvető célja”, a CIB Bank kutatásából pedig kiderült, hogy itthon a magánéleti boldogság egyértelműen megelőzi a fontos dolgok sorában a szakmai boldogulást. Az nem meglepő, hogy ez az értékítélet a korban előre haladva erősödik, az viszont annál inkább, mennyire egyértelmű a konszenzus ezen a téren a megkérdezett nők és férfiak között: minimális eltérést látni a véleményükben.

Fotó: Pexels

A család mégiscsak fontosabb a karriernél

Összességében a felmérésben résztvevők háromnegyede tartotta meghatározóbbnak a kiegyensúlyozott családi életet a karriernél.

  • Ennél is többen, az érintettek 86 százaléka vállalna akár szerényebb anyagi körülményeket is a magánéleti boldogságért cserébe.
  • Utóbbit főleg a családalapítással és a minőségi lakókörnyezet kialakításával, megszerzésével azonosítják az emberek
  • A szakmai oldalon elsősorban az anyagi biztonság megteremtése és fenntartása a fontos, valamint az előrelépés a meglévő munkahelyen.

 




 

Mégsem vagyunk olyan pesszimisták

Bár mi, magyarok alapvetően magunkat pesszimistának tartjuk, a kutatás eredményei némileg rácáfoltak erre:

  • A megkérdezettek 73 százaléka hisz abban, hogy a kemény és kitartó munkának mindig meglesz a gyümölcse, 62 százalékuknak pedig meggyőződése, hogy érdemes valamivel nagyobb célokat kitűzni annál, mint amit reálisnak gondolunk.
  • A felmérés nem csupán ezen a ponton okozott meglepetést: a válaszadók 82 százaléka ítélte tévútnak a döntések elodázását, kifejezettem kártékonynak bélyegezve a hagyományosan magyar beidegződésnek tekintett halogatást.



Fontos a stabil anyagi helyzet, az anyagi biztonság

A kutatásból az is kiderült, hogy a magánéleti és a szakmai célok részben a stabil anyagi helyzet megteremtése köré rendeződnek, és az anyagi biztonságban komoly szerep hárul a megtakarítások növelésére.

  • Utóbbit a megkérdezettek 63 százaléka tartja előrelépésnek, míg a felmérésben résztvevő CIB ügyfelek esetében még magasabb, 73 százalék ez az arány.
  • A megtakarítások növelése a további életcélok megalapozásában is kardinális: a megkérdezettek 34 százaléka szerint kizárólag ezek segítenek az előrelépésben.
  • A CIB ügyfelei az átlagnál is magasabbra pozícionálják a megtakarítási termékeket, hiszen 37 százalékuk gondolja úgy, hogy csupán ezekre számíthat az előrejutásban.

Ez is érdekelheti:

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...