Rendhagyó tanórákon beszéltek tíz-tizenhét éveseknek a pénzügyi tudatosság számukra leginkább releváns aspektusairól a CIB Bank munkatársai. A bank közelmúltban végzett, témához kapcsolódó kutatásának eredményeiből kiderül, hogy mik a szülők legfontosabb céljai a gyermekek pénzügyi nevelésében.

Több országban is aktív szereplője volt Intesa Sanpaolo Group a pénzügyi oktatást segítő hétnek

Idén is aktív szerepet vállalt Európa legnagyobb, pénzügyi oktatást segítő eseménysorozatában, a European Money Week-ben a CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo Group, hiszen Albániában, Horvátországban, Szerbiában és Magyarországon is részt vesz a kezdeményezésben. Ignacio Jaquotot, az Intesa Sanpaolo nemzetközi leánybanki divíziójának vezetője a következőket mondta a kezdeményezés kapcsán:

“Nagy örömömre szolgál, hogy az Intesa Sanpaolo elkötelezett a fiatalok pénzügyi oktatása iránt azokban az országokban, ahol a Csoport jelen van. Szeretnék külön köszönetet mondani munkatársainknak, akik nagy számban jelentkeztek és önkéntesként időt szántak arra, hogy helyi szinten megvalósulhasson a kezdeményezés.”

A CIB Bank PÉNZ7 önkéntesei több általános- és középiskolában tartottak rendhagyó tanórákat a 10-17 éves korosztálynak

A „Hitelekről okosan!”, valamint az „Üzleti ötlet és együttműködés” témák köré szerveződő kezdeményezés úgy illeszkedett a tanév rendjébe, hogy az élményalapú ismeretszerzést digitális megoldások és e-learning anyagok is támogatták. A program iránt évről évre egyre nagyobb az érdeklődés: az idei, sorrendben immár negyedik alkalommal, már több mint 1200 iskola több mint 200 ezer diákja vett részt mintegy 15 ezer rendhagyó tanórán. Nem véletlenül tartja szem előtt a CIB Bank a pénzügyi tudatosság korai fejlesztését:

A magyar lakosság kétharmada a szülők felelősségének tartja az edukációt, és tisztában vannak a pénzügyi nevelés korai elkezdésének jelentőségével is. 




A gyerekek tanulják meg beosztani a pénzt

A szülők leginkább az vezérli a gyermekek pénzügyi nevelésében, hogy azok megtanulják a pénz értékét, továbbá a beosztást és a megtakarítás fogalmát.

  • A 10-14 éves gyereket nevelő szülők 86 százaléka jellemzően heti rendszerességgel ad zsebpénzt, átlagosan heti 1 100 forintot.
  • Az összeget egyértelműen a napi apróbb kiadások fedezésére szánják a szülők: 52 százalékuk az iskolai büfében való vásárlásra, 48 százalékuk szórakozásra, mozira, míg 43 százalékuk a hobbihoz és sportoláshoz szükséges kisebb dolgok megvásárlására ad egy bizonyos összeget.

Régebben a gyerekek inkább spórolásra használták a zsebpénzt

A felmérés szerint a zsebpénz a korábbi generációknál is elfogadott gazdálkodási elem volt: ha nem is rendszeresen, de sok mai felnőtt kapott hasonló pénzügyi támogatást gyerekként a szüleitől. A felhasználásra ugyanakkor akkoriban inkább az volt jellemző, hogy a gyermek spórolt valamire. Ehhez a kor gyerekének szóló megtakarítási formáit használta, például a Takarékbélyeget, illetve alkalmi munkákból igyekezett a zsebpénzen kívüli pluszbevételekre szert tenni.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!