Kövesse Facebook oldalunkat!

Megnövelt létszámú szakértői állománnyal készül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság az új európai adatvédelmi rendelet (GDPR) hatálybalépésére – mondta a hatóság elnöke csütörtökön Budapesten, egy szakmai konferencián.

Az Európai Unióban május 25-től alkalmazni kell az új egységes adatvédelmi szabályozást

Erre készülve a hatóság plusz negyven embert kért a kormánytól, ami az adatvédelemmel foglalkozó stábjuk nagyjából megduplázását jelenti – mondta a NAIH elnöke.

Péterfalvi Attila kitért arra is, hogy a GDPR hatálybalépése előtt több törvény – köztük kétharmados rendelkezések – módosítására is szükség van. Példaként említette:

Ahhoz, hogy a NAIH május 25. után is adatvédelmi hatóságként tudjon eljárni, a parlament kétharmados többségének meg kell szavaznia a szükséges törvénymódosítást, melyben erre a feladatra kijelölik a hatóságot.

Ez is érdekelheti:

Státuszjelentést is kell küldeni az EU-nak

A NAIH elnöke azt mondta, az Európai Bizottság a nemzeti hatóságoktól státuszjelentést is kér arról, hogyan állnak a GDPR alkalmazásához szükséges felkészüléssel.

Ha nem születnek meg a szükséges jogszabályok, akkor akár kötelezettségszegési eljárást is indíthatnak az adott ország, illetve országok ellen.

– jegyezte meg.

Kiemelte: a cél, hogy az Európai Unióban egy egységes adatvédelmi gyakorlat jöjjön létre. Ez a gyakorlatban azt jelenti – mondta Péterfalvi Attila -, hogy lesz egy európai adatvédelmi hatóság, s annak működik minden tagországban egy „fiókszervezete„, ez Magyarországon a NAIH.




Az európai adatvédelmi testület  nem csak tanácsadó, véleményező szerv lesz, az állásfoglalásait kötelező lesz betartani

A NAIH elnöke azt mondta: 2020-ra évente ezermilliárd euróra becsülik a személyes adatok újrahasznosításának értékét. Ennek kapcsán megjegyezte:

Sok szolgáltatás azért ingyenes, mert az emberek a személyes adataikkal fizetnek érte.

A Google-nek és a Facebooknak is alkalmaznia kell ezeket a szabályozásokat

Péterfalvi Attila közölte azt is: a NAIH elnökeként már amerikai, kínai felekkel is tárgyalt, hogy tájékozódjon arról, miként készülnek az egységes európai adatkezelés életbelépésre. Ugyanis – mint kiemelte – a GDPR-t május 25-től mindenkinek alkalmaznia kell, aki az Európai Unió területén élők számára nyújt szolgáltatásokat, köztük például a Google vagy a Facebook üzemeltetőinek is. A GDPR hatálybalépésével az adatbiztonság követelménye tehát „nagyon megszigorodik”.

Garantálni kell, hogy illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni a rendszerekhez, ne tudjanak adatokat megszerezni. Ehhez fontos, hogy minden naplózva, dokumentálva legyen.

A kormány az egészségügyi adatok kezelésében nem tervez változtatásokat

A Medical Tribune egészségügyi szaklap által szervezett csütörtöki szakmai konferencián a betegek, az orvosok és az egészségipar szempontjából vitatták meg, milyen változásokra kell számítani az adatkezelés, az adatvédelem terén.

  • Péterfalvi Attila azt mondta: a hatóságnak nincs információja arról, hogy a kormány vagy az egészségügyért felelős Emberi Erőforrások Minisztériuma milyen változásokat tervez az adatkezelés terén.
  • Az egészségügyi adatok kezeléséről a GDPR 9. cikkelye rendelkezik. Ehhez van lehetőség kiegészítő nemzeti jogalkotásra, illetve szektorális törvények módosítására – közölte a NAIH elnöke.



Ez is érdekelheti:

Biztosítani kell az állampolgárok ellenőrzési jogát a tárolt adataik felett

A NAIH elnöke ezzel együtt leszögezte: a globalizált, digatalizált adatkezelésnek törvényesnek, etikusnak, tisztességesnek és átláthatónak kell lennie. Péterfalvi Attila külön kiemelte, sokkal nagyobb hangsúlyt kell helyezni az állampolgárok tájékoztatására, biztosítani kell ellenőrzési jogukat, hogy nyomon tudják követni adataik kezelését.

A GDPR-rel összefüggő változásokról, iránymutatásokról a NAIH honlapján külön linken is tájékozódni lehet.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...