A Magyar Nemzeti Bank 32 millió forint bírságot szabott ki a Groupama biztosítóra, egyebek között informatikai, kiszervezési, vállalatirányítási, nyilvántartási és a biztosítási ügyfélszerződéseket érintő jogsértések miatt. A hiányosságok alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését – tájékoztatott hétfőn a jegybank.

Vizsgálódott a jegybank

Az MNB átfogó vizsgálatot folytatott a Groupama Biztosító Zrt.-nél és megállapította, hogy a Groupama üzleti rendszereit nem sorolta adatvédelmi osztályokba, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja és az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak.

Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet és nem-életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is.

Így egyes ügyfelek nem, vagy nem időben értesülhettek várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy a díj nem fizetése miatti megszűnéséről.

Módosítani kell a kiszervezési szabályzatot

Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is.

A jegybank hétfőn publikált határozatában kötelezte a Groupamát a feltárt hiányosságok megszűntetésére, erről a biztosítónak négy hónapon belül kell beszámolnia. A feltárt jogsértések miatt 26 millió forint felügyeleti és 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabtak a biztosítóra – áll a közleményben.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...