A parkolási garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből járjuk köbe a lehetséges problémákat. Modesto Tamást, a MODESTO Insurance Biztosítási Alkusz Kft. igazgatóját kérdeztük a parkolási cégek kockázatainak kezeléséről.

Egy parkolási cégnél is vannak kockázatok?

Természetesen, hiszen a közterületen lévő fizető automatákat gyakorta megrongálják, a garázsokban lévő sorompókat pedig előfordul, hogy kitörik. Az őrzött parkolóból lophatnak el kocsit, a személyzet pedig vagy akár egy külsős szolgáltató is okozhat kárt munka közben, de akár “áldozat” is lehet, a céges kintlévőségekről nem is beszélve. Egyszóval sok olyan kockázat van, amit le lehet fedni biztosítással.

Ha egy parkolási társaság, vagy egy garázsüzemeltető cég biztosítási alkuszhoz fordul, milyen elvárásokat támaszthat önök felé?

Nos igen, a verseny egyre élesebb a biztosítási alkuszok egyre többet próbálnak nyújtani az ügyfélnek. Van pár dolog –  én ezeket klasszikus szolgáltatási minimumnak nevezném –  amivel erősíteni lehet a bizalmi szálakat, például

  • ha az alkusz mindig elérhető,
  • ha a károk gyorsan le vannak jelentve,
  • ha proaktív – szoros kapcsolatot tart fenn az ügyféllel,
  • ha olajozottan megy a backoffice,
  • ha tényleg független a biztosítóktól,
  • ha körültekintően tájékoztatja az ügyfelet a díjcsökkentési lehetőségek mellett a szerződésekben levő mentesülési esetekről és kizárásokról.

Fentieken túlmenően azonban számos olyan feladat van, amit a Modesto Insurance Kft. vállal és díjmentesen elvégez annak érdekében, hogy Megbízója piaci pozíciói a megfelelő kockázatkezelés révén erősödjenek.

És mi a helyzet a már meglévő biztosítási szerződésekkel?

Sajnos néha előfordul, hogy a közvetítő vagy akár az alkusz nem tartja kézben megfelelően az ügyeket, ilyenkor a szerződések nincsenek karbantartva, frissítve; de lehet, hogy már az aláíráskor sem voltak rendben; nem követik a megbízó üzleti életében, kvázi működési kockázataiban bekövetkezett változásokat. A biztosítási szerződéssel probléma lehet ha

  • Nem fedezi az üzletvitel kockázatait.
  • Az egyes kockázati tényezők aránytalanok, de ugyanez vonatkozik az önrészekre is
  • Lehetetlen eseményekre van fedezet.
  • Súlyos eseményekre nincs fedezet.
  • Ezek a hiányosságok már önmagukban is elég nagy kockázatot jelentenek, még akkor is ha egyébként még nem következett be káresemény.

Ez elég komoly lista. Önök mit tudnak tenni ilyenkor?

Nézze, a biztosításokat azért kötik, hogy a cég eredményes működését veszélyeztető kockázatok ellen hatékonyan védekezzenek, a kockázatokat gazdaságos módon hárítsák át a biztosítókra.

A megbízó cégét minden esetben alaposan meg kell ismerni. Ezután tudjuk csak a figyelmet felhívni a lehetséges kockázatokra. De ugyanez érvényes a jövőbeni fejlesztésekre, átalakításokra, beruházásokra vagy akár új üzletágakra is. A preventív tanácsadás, kockázatelemzés nagymértékben befolyásolhatja az üzleti terveket is. A MODESTO Insurance feladata, hogy döntési kényszerből az optimális döntési pozícióba emelje a megbízót. Ez pedig nem megy máshogy csak ha képbe hozzuk a megbízót a saját működési kockázatairól, a biztosítóra áthárított kockázatokkal és azokkal a fennmaradó, nem biztosított kockázatokkal, amelyekkel együtt kell élnie – ha azonban ismeri ezeket, fel is tud készülni ezek kezelésére.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...